המסת שומן בקור/ הקפאת שומן

האם יש במהלך הקפאת שומן סיכונים וסיבוכים אפשריים?

טיפול המסת שומן בקור – או בשם הנפוץ יותר, הקפאת שומן – קיבל כאמור את האישור של ה-FDA. מאחר שגוף זה נתפש, ובצדק, כאמין מאוד וככזה שמבצע בדיקות מדוקדקות במיוחד לגבי כל תרופה או הליך רפואי, הקפאת השומן נחשבת לטיפול בטוח.

הניסיון המצטבר – אנשים רבים מאוד בכל רחבי העולם וגם כאן בארץ עברו כבר את ההליך, ובהצלחה – מעיד אף הוא על בטיחות מרבית. למעשה מייצרת הקפאת שומן סיכונים רק עבור מי שהטיפול לא מתאים לו ובפרט אנשים עם רגישות מוגברת לקור.

גם צלקת באזור שבו רוצים להעלים את השומן עלולה לגרום לסיבוכים מיותרים. בהתאם רופא אחראי לא יבצע הקפאת שומן באזור שיש בו צלקת בת פחות משנתיים. לנשים הרות או מניקות מומלץ להמתין עם הטיפול, ועוד קבוצה ספציפית שעבורה הקפאת שומן אינה מומלצת היא אנשים עם בעיות בקרישת הדם או בזרימת הדם. על-מנת להימנע ממצב שבו גורמת הקפאת שומן סיבוכים לא הכרחיים מתבצע תשאול מקיף לפני הפעלת 

הקפאת שומן תופעות לוואי אפשריות בעקבות הטיפול

המסת שומן בקור אשר מבוצעת באמצעות מכשיר שקיבל את כל האישורים הנדרשים, אצל רופא מיומן, הינה טיפול בטוח שאין בו סיכונים או סיבוכים. יחד עם זאת ייתכנו בעקבות הקפאת שומן תופעות לוואי מסוימות.

תופעת לוואי אחת היא תחושת עקצוץ קלה, מעין גירוד שעלול להיות מציק אם כי לא מזיק. תחושה חריגה נוספת שעשויה להתעורר בעקבות הקפאת שומן היא נימול באזור המטופל. ברוב המקרים עיסוי של אותו אזור יעלים את התחושות הלא רצויות, וגם אם לא, הן ייעלמו מעצמן לאחר פרק זמן מסוים.

תופעת לוואי אפשרית נוספת היא נפיחות קלה מאוד באזור שנחשף לטמפרטורה הנמוכה מאוד על-מנת לפגוע בתאי השומן. גם אדמומיות כתגובה לקור אפשרית, אולם בדומה לנימול ולעקצוץ, גם תופעות לוואי אלה נמשכות זמן קצר בלבד.

חשוב להדגיש כי מחקרים שבחנו את רמת השומן בדם לאחר טיפולי הקפאת שומן לא מצאו עלייה בנתון. כמו כן לא נמצאו שינויים ברקמות הכבד, כך שתופעות הלוואי המשמעותיות שמהן חששו בתחילת הדרך כלל לא קיימות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *